ÇİKOLATALI BROVNİ


Hayırlı,huzurlu çok mutlu bir gün dilerim hepimize...
Bizim evde son zamanlarda iki gözde tarif var..
Birisi brovni diğeri elmas kurabiye...
İki tarifide defalarca yaptım bizim evin favori tarifleri oldular...
Şimdi tarifimize geçelim dilerseniz..
6 yumurta
300 gram şeker
300 ml süt
2oo ml sıvıyağ
360 gram un
15 gram kabartma tozu
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
Sos için malzemeler..
160 gram bitter çikolata
14 yemek kaşığı su



Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek iyice çırptım...
Süt ve sıvıyağı ekledim çok az çırptım..
Unu,kabartma tozunu ve kakaoyu eleyerek ekledim yumurtanın kabarıklığını öldürmeden çırparak karıştırdım..
Yağladığım dikdörtgen borcama hamuru döktüm..
Isıtılmış fırında 150 derecede yaklaşık 55 dakika pişirdim..
Fırını kapattım 5 dakika beklettim daha sonra fırının kapağını açıp 5 dakika daha beklettikten sonra fırından aldım...
 Her fırının pişirme süresi farklı siz kendi fırınınızın ısısna göre pişirin...
 Hamuru fırına koyunca çikolata sosunuda hazırladım ki sos soğuyup kıvamını bulsun..
 Sosu için 160 gram bitter çikolatayı 14 yemek kaşığı suyla tavaya koydum çok kısık ateşte arada bir karıştırarak çikolatayı erittim..
Çikolatanın tamamen erimesine yakın ocağın altını kapattım soğuyana kadar ara ara karıştırdım...
Fırından aldığım brovninin ilk sıcaklığı çıkınca çok fazlada soğutmadan dilimledim sosu kaşıkla üzerine gezdirdim..
Harika bir lezzet tavsiye ederim..
Afiyet şifa olsun...