KIYMALI PATLICAN YEMEĞİ



Hayırlı,huzurlu,sağlıklı bir hafta dilerim hepimize...
Ramazanın bitimine sayılı günler kaldı Rabbim bu mübarek günlerin hürmetine bizleri af eylesin sıkıntı çeken müslüman kardeşlerimize yardım etsin..
                                         Yemeğimizin fırına girmeye hazır hali
İftar sofrasına kıymalı patlıcan yaptım malzemelerine ve yapım aşamalarına geçelim dilerseniz..
200 gram kıyma
2 tane domates
1 baş küçük soğan
Sıvıyağ
Salça
3 orta boy kemer patlıcanı
2 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı salça
Kıyma ve doğranmış soğanı az sıvıyağda kavurdum indirmeye yakın göz kararı salça ekledim..
Pişirmeye devam ettim daha sonra karabiber ve kimyon ilave ettim biraz daha ocakta tuttuktan sonra aldım ..
Patlıcanları alacalı soydum dilimledim tuzlu suda beklettim yıkadım suyu süzülünce kızarttım..
Uygun tepsiye önce patlıcanları üzerine kıymayı en son kabuklarını soyduğum minik doğradığım domatesi ilave ettim ..
Sıcak suda salçayı erittim yemeğin üzerine gezdirdim  sıcak fırında suyu koyulaşıp üzeri hafif kızarana kadar tuttum..
Yemeğimiz hazır afiyet şifa olsun...