TART TARİFİ


 Hayırlı,sağlıklı ve çok mutlu bir gün dilerim hepimize...
Cumamız mübarek olsun Rabbim günahlarımızı af eylesin hayır ve hasenatlarımızı ibadetlerimizi kabul eylesin İnşaAllah..
Sonbahar ve kış mevsimlerini çok severim sıcacık demlenmiş bir çay eşliğinde yapılan sohbetlere doyum olmaz..
Çayın yanına ikram edilecek tart tarifim var sırada...
Hem minik kekler hemde tart elde edebilmek için hamuru fazla yaptım böylelikle16 tane minik kek ve tart elde ettim tarifimize geçelim dilerseniz... 
Kremadan dolayı tartın dolabta durması gerekiyor bu yüzden  olsa gerek kekin kuru bir tadı oldu bizim evde yumuşak kekler özelliklede brovni tarzı lezzetler daha çok sevildiği için pek fazla rağbet görmedi...
Deneyip yaparsanız fikirlerinizi bekliyorum...

4 yumurta(benim kullandığım yumurtalar biraz küçük olduğu için bu sayıda kullandım)
3 kahve fincanı şeker 
1 kahve fincanı yoğurt
1,5 kahve fincanı sıvıyağ
1 fincan sıcak su 
9 fincan un 
1 paket kabartma tozu 
1 paket krema
160 gram bitter çikolata
Yumurta ve şekeri derin bir kaba koydum mikserle şeker eriyip köpük köpük olana dek çırptım.. 
Yoğurt ve sıvıyağı ekleyip az çırptım suyuda ekleyip az çırptıktan sonra un ve kabartma tozunuda ekledim malzemeler karışana kadar çırptıktan sonra hamurun büyük bölümünü ortalama üçte ikisi kadarını yağladığım tart kalıbına döktüm..
Kalan hamurları minik kek kalıblarına boşalttım...
Isıtılmış fırında pişirdim
Kreması için bir paket kremayı çikolatayla beraber ocağa koydum kısık  ateşte karıştırarak dibini tutturmadan çikolatayı erittim..
Krema ve çikolata bütünleşince ocaktan aldım..
Ara ara karıştırdımki kabuk tutmasın oda ısısına gelince kıvamı koyulaşsın diye dolaba koydum..
Ters çevirdiğim soğuyan tartın boş kısmına kıvamı koyulaşan kremayı yaydım dolaba kaldırdım..

Afiyet şifa olsun...