YOĞURTLU SALATALIK


Hayırlı,sağlıklı çok mutlu bir hafta dilerim hepimize..
Allahın izniyle bayram haftasına girdik evlerde tatlı telaşlar başladı...
Temizlik yapılacak tatlı,tuzlu bayram ikramlıkları hazırlanacak kurbanlar kesilecek İnşaAllah..
İyiki bu güzel günler var akraba ziyaretleri yapılıyor hal hatır soruluyor İnşaAllah bu güzellikler hiç bitmez...
Salatalığın zamanı geçmeden kolay,görüntüsü güzel bir tarifim var sırada..
Nasıl bir isim vereyim diye karar veremedim...
Salatalık salatası kulağa hoş gelmeyince bende yoğurtlu salatalık olsun dedim..
Tarifimiz basit istenilen miktarda malzemeyle yapıldığı için ölçü vermiyorum....
Salatalık
Sarmısak (damak tadına göre ayarlayabilirsiniz)
Yoğurt
Salatalıkları iyice yıkadım...
Ortalama iki parmak eninde kestim..
Salatalıklar tabakta düz dursun diye mümkün olduğunca düzgün kesmeye çalıştım...
Yoğurdun koyu tarafını kullanırsanız sonuç daha iyi olur...
Ben ev yapımı yoğurdumu koyu olmadığı için ince süzgeçten geçirip kullandım..

Sarmısak ve yoğurdu karıştırdım..
Kabak oyucuyla alt kısmını delmeden salatalıkları oydum..
Yoğurt ve sarmısak karışımından taştırmadan kaşıkla salatalıkların içlerine koydum..
Üzerini süsledim...
Afiyet şifa olsun..