PİLELİ BÖREK,BÜZGÜ BÖREK TARİFİ


Hayırlı Cumalar,Cumamız mübarek olsun...
Çok pratik ve bir o kadarda lezzetli börek tarifim var..
Bu tarifi defalarca yaptım az malzemeli kolay bir tarif..
Tarifimiz şöyle
2 su bardağı yoğurt(ben ev yapımı yoğurt kullandım)
2 yumurta
3 yufka
Yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ



Yufka hariç bütün malzemeleri tel çırpıcıyla iyice karıştırdım..
Yufkanın bir tanesini tezgaha yaydım...
Sıvı karışımından yufkanın katlayacağım kenarlarına fırçayla sürdüm..
Dört kenarınada sürdükten sonra resimdeki gibi katladım..

Katladığım kenarların üzerlerine ve yufkanın tamamına sıvı karışımından sürdüm..



Yufkayı iki taraftan ortaya doğru toparlayarak büzüştürdüm...
Ortalama dört parmak genişliğinde kestim..
Yağladığım tepsiye dizdim..
Diğer iki yufkayada aynı işlemi yaptım kalan sıvı malzemeyi tepsideki böreklerin üzerine yaydım..
Isıtılmış fırında pişirdim...
*Dikdörtgen borcam tepsiye bu ölçüler tam geliyor..
*Büyük yumurta kullandığımda bazen hafif bir yumurta kokusu oluyor..
Afiyet şifa olsun..