ÇOK PRATİK ÇİKOLATA SOS TARİFİ


Sağlıklı,huzurlu çok mutlu bir gün dilerim hepimize...
Bizim evde tatlı çok sık yapılır..
Tatlı olarak sütlü tatlılara ağırlık vermeye çalışırım...
  Sütlü tatlılardada çikolata sosunu çok kulllanırım...
Eskiden hazır pakette satılan çikolata sosu alırdım buradaki tarifimi yapmaya başladığımdan beri uzun zamandır hazır sos kullanmıyorum...
Bazen çikolata sosundan çok az lazım oluyor bazende sosla fazla uğraşmak istemiyorum..
Artık çok pratik çikolata sosu tarifim var...
Hem istedğim miktarlarda yapıyorum hemde kıvamını kolay ayarlıyorum..
Bir paket 80 gramlık bitter çikolatayı küçük çelik tavaya koyuyorum koyu bir sos istiyorsam beş yemek kaşığı su daha akıcı bir sos istiyorsam yedi yemek kaşığı suyu tavaya ekliyorum...
Kısık ateşte erimeye bırakıyorum arada bir karıştırıyorum çikolatanın tamamen erimesine yakın ocağı kapatıyorum...
Karıştırarak çikolatanın tamamen erimesini sağlıyorum...
Daha sonra soğuyana kadar ara ara karıştırıyorum..
Sosumuz hazır...
*Çikolataya su eklemeden benmari usulü eritince donunca kolaylıkla kırıldığı için her tatlıda kullanılmaya pek uygun olmuyor...
Ben bu tarifi çok sevdim mutfağımda çok sık kullanıyorum...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...