ÇİLEK REÇELİ


Sağlıklı,huzurlu çok mutlu bir hafta dilerim hepimize...
Pazarda çilekler tezgahları doldurmaya başladı...
Bazı çilekler albenili durumdayken bazılarıda evrim değiştirmiş şekilleri tuhaf bir görüntü içindeler..
Elimden geldiğince iyisini güzelini almaya çalıştım..
Çileklerin birazınıda reçele yaptım..
Çok fazla kışında tüketecek kadar reçel yapmıyorum sadece yiyeceğimiz kadar yapıyorum..
Tarifimize geçelim dilerseniz...


Çilekleri ayıkladım yıkadım çok küçük olmıyacak şekilde doğradım tencereye bir sıra dizdim üzerini hafif örtecek kadar şeker ekledim...
Bir gece beklettim ertesi gün ateşe koydum üzerinde oluşan köpükleri aldım..
Reçel kıvamına yaklaşınca limon tuzu ekledim..
Bir müddet daha pişirdikten sonra ateşten aldım..
Çilekler dişe gelsin diye fazla pişirmedim..
Reçeli fazla koyu kıvama gelmeden ocaktan aldım durdukça kıvamı koyulaşıyor...
 Ilıyınca kaselere boşalttım soğuyunca kapaklarını kapatıp dolaba kaldırdım.. 
Afiyet şifa olsun..