EV YAPIMI KAYMAK TARİFİ


Hayırlı,sağlıklı çok mutlu bir gün dilerim hepimize..
Uzun zaman önce Cahide bacımın sitesinde süt kaymağından  krema tarifi görmüştüm..
Bende süt kaymaklarını dondurucuda biriktirmeye başladım..
Daha sonra Yeşim hanımın sitesinde ev yapımı kaymak tarifini gördüm..
Kendisi süt kreması kullanmıştı..
Ben süt kreması yerine dondurucuda bekleyen kaymağı kullandım..
Allahın izniyle bundan sonra süt kaymaklarını böyle değerlendirmeyi düşünüyorum hem hafif hemde sağlıklı bir lezzet elde ediyorum..
Bu tarifle iki kere kaymak yaptım birinde buğday nişastası diğerinde mısır nişastası kullandım ikiside çok güzel oldu...
Bir paket süt kreması 200 gram bende bu ölçüyü baz alarak evdeki süt kaymağını ölçerek kullandım..
Tarifimize geçelim dilerseniz..
230 gram kaymak
Yarım su bardağı süt
1 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası
Süt kaymağını dondurucudan çıkardım erimesini bekledim uygun bir tencereye koydum..
Sütü ve nişastayı ilave ettim..
Tel çırpıcı ile iyice karıştırdım..
Karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelene kadar pişirdim kaynayınca ateşten aldım borcam tencerenin kapağına döküp yaydım.. 

Sıcakken temiz buzdolabı poşetini tabaktaki kaymağın üzerine serdim elimle hafif bastırarak yapıştırdım oda ısısında soğumaya bıraktım daha sonra dolaba kaldırdım..
Soğuduktan sonra poşeti aldım kaymağımız kullanıma hazır..
Afiyet şifa olsun...
Kısa bir mola,Eylül ayında sağlık,sıhhat,afiyetle görüşmek dileğiyle sağlıcakla kalın...