Kahvaltılık Biberli Domates Sos Tarifi


Kışlık hazırlıklara kaldığımız yerden devam ediyoruz..
Evet uzun bir ara verdim farkındayım..
Azıcık tatil arası verdim ama elim sonrasında klavyeye uzanmadı bir türlü..
İnstagram da biraz elimi oyaladı zamanımı aldı desem yeridir..
İnstagramda da bizi yine sevgidenesintiler adı ile bulabilir takip edebilirsiniz.. 
Bu arada kışlık hazırlıklarımı bende sizler gibi zamanım elverdiğince sürdürüyorum..
*
Bugün en son hazırladığım kahvaltılık domates sos tarifini paylaşacağım ..
Bu tarifi sevgili Şefika'da görmüştüm..
Tarif oriinalinde acı sos olarak  geçse de ben acısız yaptım..
Bu sos için her ne kadar kahvaltılık desem de bir çok yerde yemeklerinizin yanında kullanabilirsiniz..

Malzemeler
5 kilo domates
1 kilo yeşil biber 
2 adet kırmızı biber
1 baş sarımsak
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı sirke
3 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
Yarım demet maydanoz

Yapılışı
Domateslerimizi yıkayıp rendeleyelim(ben önce kabuklarını soydum)
Rendelediğimiz domatesimizi tenceremize alalım ve yüksek ısıda kaynamaya bırakalım..


Kaynamaya başlayan domatesimizin üzerinde görünen fazlaca suyunu 
bir kepçe yardımı ile bastırarak başka bir tencereye alalım..Altta görüyorsunuz..
(böylece sosumuzu fazla kaynatmaktan kurtaracağız kolayca kıvam almasını sağlayacağız.. 


Bu arada biberlerimizi ayıkladığımız sarmısaklarla beraber rondodan geçirerek küçültelim..


Kaynayıp kıvam almaya başlayan domatesimizin içine 
rondodan geçirdiğimiz sarmısaklı biberimizi ilave edelim..


Sıvı yağımızı ,sirkemizi, tuz ve şekeri ilave edelim ve pişirmeye devam edelim..
Kahvaltılık sosumuz olmaya yakın neredeyse dibini tutacak kıvama gelecek.. Karıştıralım..


En sonunda doğradığımız maydanozu ilave edelim ve sosumuzu biraz karıştırıp kaynar kaynar kavanozlara dolduralım kavanoz kapaklarımızı bekletmeden sıkıca kapatalım..
Ve kavanozlarımızı ters çevirelim..
Bu şekilde tamamen soğuyana kadar bekletip sonrasında serin bir yere kaldıralım.
Ben bunun için 250 ml lik küçük kavanozlar kullandım..


Başta domatesten ayırdığımız su vardı hatırlıyorsunuz değil mi?
İşte o suyu da ayrıca kaynatıp kavanozladım ki daha sonra yemek yaparken ya da domates çorbası yaparken kullanabileyim.. 

Kışın bu sosu servis ederken içine ceviz ilave edebilirsiniz çok yakışır..

Benim bu şekilde 8 adet sosum çıktı..
Malzeme listesi kabarık gibi görünse de domatesin suyu işin içinden çıkınca elde fazla bir şey kalmıyor..

Sağ taraftaki arşivimde kışlık hazırlıklar etiketi altında bir çok tarif elinizin altında ..
Hepsini tek tek incelemenizi öneririm.

Kahvaltılık sos Lutenitsa için buraya bakabilirsiniz.. 
Göçmen sosu Ajvar için buraya bakabilirsiniz..

Kolay gelsin..