BONİBONLU PAPATYA KURABİYE


Hayırlı,sağlıklı çok mutlu bir hafta dilerim hepimize..
Geçen hafta çok sevdiğim eltimin evine giderken bu kurabiyeleri yaptım..
Kendisindende şahane bir poğaça tarifi aldım Allahın izniyle en kısa zamanda deneyip yayınlayacağım..
Aslında katkı maddeli ürünleri kullanmayı pek sevmiyorum bu yüzdende nadir olarak bu tür tarifler deniyorum..
Bonibonlu kurabiyeleri Pratik ev yemekleri proğramında görmüştüm ben tarifi damak tadımıza göre biraz değiştirdim..
Kurabiyelerin görüntüsü güzel oldu ama evdekiler bonibonsuz olmasını tercih ediyorlar..


Tarifimize geçelim dilerseniz..
1 paket oda ısısında tereyağ
1 yumurta
1,5 su bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri
Bir su bardağı nişasta
1 tatlı kaşığı dolusu kabartma tozu
Un


Hamuru yoğuracağımız kaba oda ısısında yumuşamış tereyağını,yumurtayı,pudra şekerini koydum...
Elimle biraz karıştırdım..
Nişasta,kabartma tozu ve göz kararı bir bardak kadar un ekledim yoğurmaya başladım aldığı kadar unla kulak memesi yumuşaklığında hamur yaptım..
Hafif unlanmış zeminde az un kullanarak merdaneyle fazla inceltmeden açtım kalıpla kestim yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim kurabiyelerin ortalarına birer tane bonibon koydum hafif bastırdım..
Isıtılmış fırında fazla pembeleştirmeden pişirdim..
*Bonibonları kurabiyelere koyduktan sonra hafif bastırınki pişerken kurabiyelerden çıkmasınlar..
*Unu eklerken yavaş yavaş ekleyin hamur gereğinden fazla sert olmasın..
*Her fırının ısı ayarı farklıdır ben kendi fırınım ısısını yazayım kurabiyeleri 150-160 derecede pişirdim böylelikle bonibonlar çatlamadı..
Selametle kalın..