MEYVELİ ÇİKOLATALI YAŞ PASTA TARİFİ


Cumamız mübarek olsun ...
Sağlıklı çok mutlu bir gün dilerim hepimize...
Hepimizin yıllardır yaptığı tariflerimiz vardır bu tarifte benimde defalarca yaptığım kek tarifimdir..
Genelde keklerimi kakaosuz veya iki renkli yaparım...
Geçenlerde Yeşim hanımın sayfasında pasta tarifi olarak görünce bende kendi tarifime uyarlayarak yaptım..
Buradaki tarifimde yazdığım gibi bizim evde nemli soslu lezzetler daha çok talep görür bu tarifide defalarca yaptım bazen vişneli şimdiki tarifimde olduğu çilekli yani bizim mutfağın favori lezzeti oldu...
Tarifimize geçelim dilerseniz..


3 yumurta
1 su bardağı şeker 
1su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ 
2,5 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilin
2 yemek kaşığı tepeleme kakao
 Arasına koymak için çilekli muhallebi
1 su bardağı çilek püresi
2 tatlı kaşığı tepeleme un
1 tatlı kaşığı şeker
Çikolata kreması için..
1 paket krema
160 gram bitter çikolata


Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çırptım...
 Süt ve sıvıyağı ekledim çok az çıptıktan sonra un,kabartma tızu,vanilya ve kakaoyu ilave ettim unlu malzeme karışana dek yumurtanın kabarıklığını fazla öldürmeden çırptum..
Hamuru yağladığım kek kalıbına boşalttım evde yenmeyen reçelden kalan vişne tanelerini dizdim...
Isıtılmış fırında pişirdim...
Çilek püresi,şeker ve unu küçük bir tencerede pişirdim..Ocaktan aldım..
Kabuk tutmaması için ara ara karıştırdım..
 Kremayı küçük bir tencereye koydum içine küçük parçalara böldüğüm çikolatayı ekledim..
Tencereyi ocağın en küçük gözünün üzerine koydum..
Sık sık karıştırmaya başladım çikolata erimeye başlayınca sürekli karıştırdım çikolata eriyip kremayla bütünleşince ocaktan aldım..
Ara ara karıştırdım ki krema kabuk tutmasın...
Krema ılıyınca dolaba kaldırdım yine ara ara karıştırdım..
Krema koyulaşıp istediğim  kıvama gelince dolabtan aldım..
Keki ikiye kestim bir parçasının üzerine kremadan damak tadına göre kaşıkla gezdirdim...
Pişirip soğuttuğum çilekli muhallebiyi kremanın üzerine yaydım kekin diğer parçasının üzerine koydum..
Kalan kremayı kekin üzerine yaydım..
Dolaba kaldırdım soğuyunca servise hazır..
Dip not..
Bu tarifi genelde vişne püresiyle yaparım elimin altında çilek püresi olunca bu sefer bunu kullandım..
Bazen süt kreması yerine donduruca biriktirdiğim sütün kaymağını kullanıyorum...
Afiyet şifa olsun.....