PUF PUF MAYALI POĞAÇALAR


 Sağlıklı,huzurlu bir gün dilerim hepimize...
Yeşim hanımın sayfasında bu tarifi görünce denemeden geçemedim iyiki denemişim çok beğendim..
Tarifi defalarca yaptım her seferinde çok güzel oldu..
Sizde ağızda dağılan puf puf mayalı lezzetler istiyorsanız mutlaka deneyin..
Ben tarifi yarım ölçü yapıyorum yazdığım malzemelerin yarısını kullanıyorum...
Tarifimize geçelim dilerseniz...

1 çay bardağı şeker
2 yumurta
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
Bir çimdik tuz
1 paket yaşmaya
 Yapılışı.
Ilık suyun içinde mayayı erittim..
Yumurtanın bir tanesinin sarısını ayırıp diğer malzemeleride ekleyerek yumuşak hamur yaptım..
Ilık ortamda mayalamaya bıraktım..
Mayalanan hamurdan iri mandalina kadar parçalar aldım elimle yuvarlayıp pürüzsüz yuvarlaklar elde ettim..
Yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim..
Tepsi mayası gelene kadar beklettim...
Az şeker karıştırdığım yumurta sarısını poğaçaların üzerine dikkatlice sürdüm susam ve çörekotu serptikten sonra yaklaşık 200 derece ısıttığım fırına koydum ortalama 15,20 dakika kadar sonra fırının ısısını biraz düşürdüm...
Afiyet şifa olsun..
Sağlıcakla kalın..