EN PRATİĞİNDEN ÜÇ RENKLİ MUHALLEBİ


Hayırlı sağlıklı çok mutlu bir hafta dilerim hepimize...
Pratik,lezzetli ve kolay tarifleri seviyorum,bu tarifimde onlardan bir tanesi...
Rengini kendi isteğinize göre ayarlayabileceğiniz üç renkli muhallebimizin tarifimine geçelim dilerseniz....
1 lt süt
1 bardak un
1 bardaktan 1 parmak eksik tozşeker
Vanilin isteğe bağlı
Bitter çikolata
Un ve şekeri uygun bir tencereye koydum karıştırdım sütü ilave ettim tencereyi ocağın üzerine aldım...
Karıştırarak göz göz olana dek pişirmeye başladım ocaktan almaya yakın vanilini ilave ettim....
Bir iki tıkırdattıktan  sonra ocaktan aldım....
Çok koyu muhallebi yapmıyorum çikolata koyunca kıvamı biraz daha koyulaşıyor..
Beyaz  muhallebinin bir kısmını kuplara göz kararı paylaştırdım daha sonra tenceredeki muhallebinin içine göz kararı bitter çikolata ekledim tel çırpıcıyla çikolata muhallebiye karışana açık kahverengi renk alana kadar karıştırdım...
Hafiften kabuk bağlayan(kuplardaki muhallebi hafiften kabuk bağlarsa çikolatalı muhallebiyi döktüğümüzde muhallebiler karışmaz görüntü daha güzel olur)kuplardaki beyaz muhallebinin üzerine çikolatalı muhallebinin bir kısmını göz kararı dikkatlice paylaştırdım....
Tencerede kalan muhallebinin içine yine bitter çikolata ilave edip iyice karıştırdım  koyu bir renk elde ettim eğer muhallebiniz fazla koyulaşırsa çok az süt ilavesiyle kıvamını ayarlayanilirsiniz...
Kuptaki iki renkli muhallebilerin üzerine paylaştırdım...
Üzerlerini süsledim ..
Afiyet şifa olsun....