Tuvalet Alışkanlığı Kazandırma Serüvenimiz


Korktuğum kadar zor geçmedi çok şükür..Çok tatlı bir serüven oldu bizimkisi. Tatlı yaramazım hem güldürdü hem kızdırdı zaman zaman. Kısa sürdü hem de.. 30 aylık oğlum.Daha önce başlamak istemedim ( Kendimi hazır hissedemedim diyelim:) Tuvalet alışkanlığı kazandırma konusundaki püf noktalar için daha önceki yazıma bakabilirsiniz..

Hadi başlayalım:))
Küçük tuvaletimizi(lazımlık), tuvalet adaptörümüzü, basamağımızı ve tabii ki alıştırma külotumuzu aldık. Gerekli gaza getirici konuşmalarımızı yaptık.. Çevrede sevilen akranlardan örnekler verdik.. Yeri geldi model olduk :))

Birinci gün oyun haline getirdi oğlum koşa koşa lazımlığa gittik oturduk, konuştuk çişini yapmadı..Kalktıktan sonra pijamasına yaptı. Yaparken söylüyor çişim var diye:)) Kakasını da aynen tabii..Kakasını yapmakta zorlandı. Klozet adaptörüne oturdu çişini yaptı nasıl sevindik alkışladık..Tabii ödül olarak dondurma yedik..Dışarı çıkarken alıştırma külotunu giydirdim..Gece ne yapacağım diye korku sarmasın mı beni..Altına alt değiştirme pedlerinden serdim. Lazımlığı ve kaçak olursa diye yedek kıyafetleri başucuna koydum. Gece de kaldırmaya çalıştım..Su içmek için uyandığında hemen oturttum lazımlığa tam zamanıydı..

İkinci gün de dışarı çıkmamız gerekti lazımlığı da aldık yanımıza:)Tabii alıştırma külotunu giydirdim yine evde giydirmedim ama. Alıştırma külotundaki tren ıslanmasın diye yapmadı çişini. "Çişim geldi çişim geldi" diyor koşuyoruz lazımlığa..Acil durum sinyali:)) İkinci gece kaldırdım su içti ve lazımlığa yaptı çişini:)) Kakasını da şöyle ikna ettim.." Kaka dışarı çıkmak istiyor oğlum. Hadi kakanı yap sonra sifonu çekelim, bay bay yapalım kakaya" dedim. Etkili oldu..Sifonu çekmek hoşuna gitti. "Kaka evine gitti" demez mi:))

Üçüncü gün bir iki aksilik yaşandı ama dördüncü gün her şey yoluna girdi.Artık çişini söylüyor gece de kaldırıyorum bir defa.. Çok şükür oğlum yormadı fazla...Çok şeker ama görseniz.. Tuvaletini kendi yaptıkça övüyoruz onu gururlanıyor şekilden şekile giriyor:))

"Artık çişimi pantolonuma yapmıyorum adam oldum ben" diyor , bilmiş bilmiş zamane çocukları işte... Uzattım yine maşallah deyin oğluma :))

Bu arada nihayet taşındık biz:))