ELMAS KURABİYE


Hayırlı Cumalar dilerim cümlemize Cumamız mübarek olsun..
Son günlerde blogcanlarda favori olan elmas kurabiyeyi bende yaptım hemde bir değil bir çok defa evimizin sevilen tariflerinden oldu..
Sevgili Zelihadan aldım tarifi..
 Dışı kıtır içi yumuşak kurabiye tarifime geçelim dilerseniz...
 250 gr. tereyağı
 1 çay bardağı  pudra şekeri
 1 adet yumurta
 1 paketten biraz az kabartma tozu
 2,5 yemek kaşığı kakao
 Aldığı kadar un
 1 paket vanilya
  Kakaolu fındık ezmesi ( Piştikten  sonra  üzerine koymak için) Hazır ürün kullanmak istemiyorsanız burada tarifini verdiğim süt reçelini yada  burada tarifini verdiğim çikolata sosunu kullanbilirsiniz.... 
  Toz şeker ( Kurabiyeleri bulamak için )


 
   Geniş bir yoğurma kabına,oda ısısında yumuşamış tereyağını,yumurtayı ve pudra şekerini alıp karıştırdım...
   Un  haricindeki  diğer malzemeleri de ekleyip tekrar karıştırdım,
azar azar un ve kabartma tozunu ilave ettim...
  Hamur toparlanana kadar yoğurup yumuşak bir hamur elde ettim...
  Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarladım toz şekere buladım yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim...
  Kurabiyelerin ortalarına parmağımla çukur oluşturdum ve önceden ısıttığım fırında pişirdim..

Kurabiyeler pişerken bazıları fazlaca kabarıyor çukur kısımlarına kaşıkla hafifçe deydimki çikalata koyacak yerler fazla kabarmasın..
Elinizle kurabiyeyi ellediğinizde hamur çökmüyor hafif sertse kurabiye pişmiş demektir...
 Kurabiyeler soğuyunca çukur kısımlarına  1 çay kaşığı çikolata koyarak servis yaptım.
Kurabiyeler soğumadan tepsiden almayın kırılabilirler..
Afiyet şifa olsun..