DONDURMA KURABİYE


 Hayırlı sağlıklı bir gün dilerim hepimize..
Cahide bacımda görüp denediğim bir tarif var sırada tereyağ ve vanilyanın buluşmasından olsa gerek nefis bir kokusu var bu kurabiyelerin..
Buyrun tarifimize geçelim...
150 gr. tereyağı
1 çay bardağısıvıyağ
1 adet yumurta
1 su bardağı pudra şekeri 
1 su bardağı buğday nişastası
1 paket vanilya
1.5 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı damla çikolata
Un
 Oda ısısında yumuşamış yağı 1.5 bardak unla beraber iyice karıştırdım...
Sıvıyağı, yumurtayı, pudra şekerini ve nişastayı ekleyip karıştırdım...
 Kabartma tozu, vanilya, aldığı kadar unla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yaptım... 
Son olarak damla çikolatayı da ekleyip yoğurdum... 
Hamurun kıvamını iyi ayarlamak gerekiyor çok yumuşak olursa yayılır. 
Hamurdan dondurma kaşığıyla alıp şekiller verdim...
Yağlı kağıt serdiğim tepsiye kaşık yardımıyla kurabiyeleri dizdim. 
Hamuru hızlı bir hareketle kaşıktan bıraktım ki, üzerinde bu şekiller oluşsun...
200 derecede çok iyi ısınmış fırına kurabiyeleri koydum, ısı ayarını 170′e düşürdüm...
 Hamur kabarmaya başladığı zaman, ısıyı 140 a düşürdüm.
Pembeleşmesine müsade etmeden fırından aldım...

Plastik dondurma kaşıklarıyla bu şekil elde edilmiyor...
 Afiyet şifa olsun.