Montessori Eğitimi Nedir?


Montessori Sınıfları
 Montessori eğitim sistemi son yıllarda çok popüler olan bir eğitim sistemi. Bilmeyenler için biraz bilgi vereceğim. Montessori eğitimi alan çocuklar akranlarından bir adım önde oluyor. Türkiye de tam teşekküllü bir okul var mı bilmiyorum. Amerika, Almanya, İngiltere gibi ülkelerde çok gelişmiş bir eğitim sistemi. Oğlumu da seneye bu okullardan birine göndermeyi düşünüyorum. Şimdilik evde kendim montessori etkinliklerini uygulamaya karar verdim. Ve etkinlikleri yaptıkça burada paylaşacağım. Aydınlık bir gelecek için çocuklarımızla iyi ilgilenmeliyiz . Bu nedenle daha çok kişi duysun, görsün uygulasın, birbirimize örnek olalım yol gösterelim. Paylaşmak güzeldir:)

İtalya’nın ilk kadın doktoru, pedagog ve antropoloji profesörü Maria Montessori (1870-1952) yüzyılın başlarında her çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir pedagoji geliştirir.

1899’da Roma’da zeka geriliği olan çocukların gittiği orthophrenic okulunda yöneticiliği sırasında zihinsel eksikliğin sıklıkla pedagojik bir problem olduğuna hüküm verir.

 Eğittiği bir grup engelli çocuk devlet yeterlilik sınavlarında normallere yakın bir başarı gösterir.

Herkes bu başarıdan dolayı mutludur, ancak Dr. Montessori bundan o kadar etkilenir ki zekâ seviyeleri normal olan sağlıklı  çocukların nasıl olup da engelli çocuklarla karıştırılacak kadar istikrarsız olabileceklerini anlamaya çalışır.

Maria Montessori

6.Ocak.1907 Montessori ilk çocuk evini kurar: Casa dei Bambini

Maria Montessori 1907 yılında ilk çocukevi “Casa dei Banbini”de engelli olmayan çocuklarla çalışmalarında yaptığı gözlemlerde çocukların nelerden hoşlandıklarını ve nelerden hoşlanmadıklarını saptar. 

Maria Montessori çocukların:
Cezalar, ödüller , yetişkin tarafından programlanmış eğitim, oyuncaklar, öğretmen masası, toplu derslerden hoşlanmadıklarını,

Özgür seçim, hatalarını kendilerinin denetimi, hareket etmek, sosyal ilişkilerini kendileri tarafından kurulması,  çevrenin düzenli ve temiz olması, özgür faaliyete dayalı bir disiplin, kitapsız okuma ve yazma, alıştırmaların tekrarından hoşlandıklarını gözlemlemiş.
 
Montessori, çocuk temelli bir eğitim sistemidir. Ve en önemli unsur; çocuğun deneyimlerini mutlaka kendisinin yaparak ve yaşayarak öğrenmesidir. Montessori materyallerinin çocuğun ulaşabileceği konumda ve dikkat polarizasyonu için anlık hareketliliğe olanak verecek durumda olması gerekir. Ayrıca çocuğun çalışmalarında seçme özgürlüğü sağlanmış olması gereklidir.  

Montessori okullarında çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde calışırlar.

Montessori Eğitiminin temel taşlarından birisi hazırlanmış çevredir. Çocuklar hazırlanmış çevredeki Montessori materyallerinden, bireysel ilgi ve eğilimine göre bağımsız olarak seçim yaparlar.

Çocuklara istedikleri kadar tekrar etme imkanı sunulur. Erken öğrenen yeni bir çalışmaya geçebilecektir, çünkü öğrenmede herkesin farklı bir ritmi vardır.
Materyallerdeki hata kontrolü çocuğun kendi hatasını bulmasıyla gerçekleşir. Başka birinden uyarıya, onaya ve düzeltmeye gerek kalmaz. Kendi kendisini düzeltmesine olanak sağlar. Böylece yetişkinden bağımsızlaşmak doğal olarak gerçekleşir.


 Kaynak: http://www.montessori.org.tr/montessori/montessori-nedir/